OCENA ZESPOŁU: 3PKT
Ocena cząstkowa: 0,75PKT
Przeprowadzenie badania: 0PKT
Wnioski: 1PKT
Plan działań: 2PKT
Szczególna wartość pracy: 0PKT
KOMENTARZ:
W relacji piszecie, że przeprowadziliście ankietę na mieście, która znacznie odbiegała od opisu w przewodniku (mapę powinni tworzyć mieszkańcy, a w Waszym przypadku wypełniali oni ankietę). Ponadto nie załączyliście filmu, a zdjęcia przedstawiają tylko osoby siedzące w klasie, przez co musimy odjąć 5 punktów. Wnioski są bardzo ogólne, nie przedstawiają konkretnych pomysłów na zmiany. Plan działań jest zbiorem kilku pomysłów na różne działania, a nie konkretnym planem realizacji jednego z wniosków. Szczególna wartość: praca nie wyróżnia się na tle innych zespołów.

RELACJE Z DZIAŁAŃ

Miejsca młodych na białołęce
Miejsca młodych na białołęce

W marcu przeprowadziliśmy sonde uliczną, na terenie gminy, mającą na celu sprawdzenie ktore miejsca na Białołęce są przyjazne dla młodzieży, czas oraz te odpychające. Wyniki naszego "rekonesansu" zamieściliśmy na mapie naszej gminy. 

W marcu przeprowadziliśmy sonde uliczną, na terenie gminy, mającą na celu sprawdzenie ktore miejsca na Białołęce są przyjazne dla młodzieży, czas oraz te odpychające. Wyniki naszego "rekonesansu" zamieściliśmy na mapie naszej gminy. 

Zaplanujcie okolicę

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)

Badanie przeprowadziliśmy w weekend 21-22 marca. W sobotę między godziną 11, a 15 spacerowaliśmy wzdłuż ulicy Mehoffera i Światowida i pytaliśmy przypadkowych nastolatków o ich ulubione miejsca spedzania wolnego czasu oraz o te, do których nie lubią się zapuszczać. Odpowiedzi naszych rówieśników zapisywaliśmy tradycyjnie na kartce. W niedzielę zaraz po porannej mszy znów wyruszyliśmy na spacer, tym razem w okolicach ulicy Płochocińskiej i Marywilskiej. Podobnie jak dnia poprzedniego chodziliśmy między godziną 11, a 15, a wyniki ankiety spisywaliśmy na kartce.
Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)

Pytania badawcze:

Pytania, które zadawaliśmy nastoletnim przechodniom:
Gdzie najczęściej spotykasz się ze znajomymi na terenie Białołęki?
Gdzie na terenie swojej gminy najczęściej spędzasz wolny czas?
Które miejsca na Białołęce wydają ci się odpychające lub niebezpieczne?
Jakie miejsca spotkań ze znajomymi chciałbyś zobaczyć w przyszłości na Białołęce?

Pytania, które zadawaliśmy nastoletnim przechodniom:

Gdzie najczęściej spotykasz się ze znajomymi na terenie Białołęki?
Gdzie na terenie swojej gminy najczęściej spędzasz wolny czas?
Które miejsca na Białołęce wydają ci się odpychające lub niebezpieczne?
Jakie miejsca spotkań ze znajomymi chciałbyś zobaczyć w przyszłości na Białołęce?
Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.

W badaniu brały udział osoby w przedziale wiekowym od 14 do 21 roku życia, ponieważ to młodzież w tym wieku najczęściej korzysta z przestrzeni publicznej na przykład spotykając się ze znajomymi. W naszej sondzie brało udział 23 osoby.

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

Na terenie naszej gminy młodzież spotyka 
się w różnych miejscach. Nie brakuje nam skateparków, boisk, czy innego rodzaju infrastruktury sportowej popularnej wśród nastolatków. Mamy dużo parków, lokali serwujących fastfood. Mieszkańcy Białołęki w wieku od 14 do 21 lat są z reguły zadowoleni z atrakcji jakie zapewnia im przestrzeń publiczna. Jednak są sprawy które doskwierają młodym obywatelom. Jedną z nich jest brak dużych ośrodków kulturalnych takich jak kina, teatry, czy centra handlowe. Taki brak bywa problematyczny, ponieważ młodzież chcąca odwiedzić którykolwiek z wyżej wymienionych ośrodków musi dojeżdżać często na drugą stronę Warszawy. Kolejnym problemem jest słabe nocne oświetlenie lub jego brak, szczególnie w rejonach tarchomina i choszczówki. Sprawia ono, że niektóre obszary publiczne stają się nieatrakcjyjne. Podobny skutek przynosi nieprzyjemny zapach z oczyszczalni ścieków Czajka. 
Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Nasze wyniki przedstawiliśmy razem z naszymi sojusznikami, w klasach 6 podstawowych i 1, 2, 3 gimnazjalnych. Mapę powiesiliśmy na jedej z tablic szkolnych wiszących na korytarzu by, każdy mógł ją zobaczyć. Po przeprowadzeniu małych debat w klasach uczniowie pożegnali nas brawami.

PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

Mamy zamiar:
Stworzyć kampanię zachęcającą do oszczędzania wody, dzięki czemu mniej będziemy jej oczyszczać, co zredukuje zły zapach wydobywający sie z oczyszczalni Czajka
Promować pomysł budowy galeri handlowej z kinem
Wniesienie w ramach budżetu partycypacyjnego inicjatywy o oświetlenie ulic takich jak odkryta, brzezińska,  parcelacyjna

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasza Galeria zdjęć

Komentarze