OCENA ZESPOŁU: 4PKT
Ocena cząstkowa: 1PKT
Przeprowadzenie badania: 0PKT
Wnioski: 2PKT
Plan działań: 2PKT
Szczególna wartość pracy: 0PKT
KOMENTARZ:
Badanie zostało przeprowadzone w sposób znacznie odbiegający od formy opisanej w przewodniku. Podstawą badania "zaplanuj okolicę" jest przygotowanie mapy z zaznaczeniem min. 30 miejsc, o czy nie wspominacie w swojej pracy. Wniosków jest niewiele, lecz dwa z nich mają postać konkretnych pomysłów na zmiany. Plan działań jest bardzo ogólny i może być zastosowany do bardzo wielu działań. Szczególna wartość: praca nie wyróżnia się na tle innych zespołów. Niestety załączony film nie dokumentuje przeprowadzonego badania, przez co musimy odjąć punkty. Świetnie, że zauważyłyście problem ze ścieżką rowerową, mamy nadzieję, że Wasze propozycje zostaną zrealizowane. W przyszłości zadbajcie o dokładniejszy opis działań.

RELACJE Z DZIAŁAŃ

Myśląc o przyszłości, czyli młodzież zmienia okolicę
Myśląc o przyszłości, czyli młodzież zmienia okolicę

Rozmawiałyśmy z młodzieżą na temat ścieżek rowerowych na terenie gminy Łąck. Skupiłyśmy się głównie na odcinku Łąck- Koszelówka. Pytałyśmy się także o to, jakie obiekty mogłyby powstać do użytku głównie młodzieży. 

Rozmawiałyśmy z młodzieżą na temat ścieżek rowerowych na terenie gminy Łąck. Skupiłyśmy się głównie na odcinku Łąck- Koszelówka. Pytałyśmy się także o to, jakie obiekty mogłyby powstać do użytku głównie młodzieży. 

Zaplanujcie okolicę

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)

Łąck ma genialne położenie, gdyż znajdując się niedaleko Płocka wszelkie zanieczyszczenia z tamtejszego Orlenu omijając nas szerokim łukiem. Na terenie gminy powstało wiele kilometrów ścieżek rowerowych, między innymi na odcinku Łąck- Koszelówka, który stał się naszym głównym obiektem zainteresowania.Chciałyśmy dowiedzieć się czy młodzież gimnazjalna i uczniowie SP korzystają z niej, czy wg nich jest ona bezpieczna i czego jej do perfekcji brakuje, a także jaki obiekt publiczny mógłby powstać rozważając przy tym własne potrzeby i zainteresowania. W tym celu wśród uczniów przeprowadziłyśmy ankietę składającą się z 5 pyt. Sondę realizowałyśmy w połowie marca na terenie szkół (I,II,III kl gim; IV,V,VI kl sp)
Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)

Postawiłyśmy 3 główne pytania badawcze:
  1. Czy korzystasz ze ścieżki na odcinku Łąck- Koszelówka?
  2. Czy ścieżka jest czysta, bezpieczna, czego jej brakuje?
  3. Jaki obiekt publiczny mógłby powstać na terenie gminy do użytku głownie młodzieży?



Rozmawiając z rówieśnikami zadałyśmy im następujące pytania: 
  1. Jak często korzystasz ze ścieżki rowerowej na odcinku Łąck- Koszelówka?
  2. Do jakich celów używasz niniejszej ścieżki?
  3. Oceń w skali 1-5 bezpieczeństwo i czystość ścieżki.
  4. Co chciałbyś w niej zmienić, co dodać?
  5. Jaki obiekt publiczny mógłby powstać na terenie gminy Łąck do użytku głównie dzieci i młodzieży?

Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.

W badaniu brało udział 188 osób (115 uczniów gimnazjum, w tym 64 dziewczyn i 51 chłopców; 73 uczniów szkoły podstawowej, w tym 39 dziewczyn i 34 chłopców). Rozmawiałyśmy z naszymi rówieśnikami, ponieważ TO MY  najlepiej wiemy, czego nam potrzeba do kształcenia się i rozwijania naszych zainteresowań  czy zdolności. Jesteśmy przyszłością kraju, więc powinniśmy zacząć, choć w najmniejszym stopniu, decydować o rozwoju naszej ojczyzny. 

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

Wnioski:
  • Na ścieżce powinno powstać oświetlenie, ponieważ jedyne lampy znajdują się przy 2 rondach oddalonych o ok. 8 km. W wakacje często korzystamy za ścieżki po zmierzchu, więc mimo oświetlenia rowerowego, przyda się oświetlenie na całej trasie, aby było bezpieczniej.
  • Aby zwiększyć komfort jazdy rowerem nawierzchnia powinna zostać wygładzona, w miejscach gdzie ścieżka przebiega przy ruchliwej ulicy należy umieścić barierki.
  • Na pyt. o obiekcie dla młodzieży 50% ankietowanych postawiła na orlik. Z rozmów wywnioskowałyśmy, że potrzeba bezpiecznego i komfortowego miejsca do uprawiania sportu. 
  • Wiele osób chciałoby, aby powstał basen, bo nie każdy może dojechać na najbliższy basen, który znajduje się w Płocku.

Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Nasze wnioski przedstawiłyśmy: 
  • 4 osobom z kl. Ia, które pomagały przy ankietach.
  • nauczycielce wos-u i historii.
  • klasom drugim, które na lekcji wos-u będą pisać próbne petycje do pana wójta w sprawie oświetlenia.
  • osobom zainteresowanym z innych klas, czy instytucji (np. gminna biblioteka).



  • Młodzieżowej Radzie Gminy Łąck (przewodniczącej, Komisji Rewizyjnej ds. Kultury, Sportu i Turystyki)

PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

  • Wywiad z wójtem- p. Zbigniewem Białeckim.
  • Przygotowania do akcji "Oczyszczanie ścieżek" 
  • Zachęcenie lokalnej społeczności i młodzieży do udziału w akcji
  • Realizacja akcji
  • Podsumowanie naszych działań
  • Przestawienie owoców naszej pracy przed władzami gminy, Młodzieżową Radą Gminy, uczniami szkół, nauczycielami i społecznością Łącka, apel

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasze linki

Nasze video

Załączniki

Nasza Galeria zdjęć

Komentarze