OCENA ZESPOŁU: 24PKT
Ocena cząstkowa: 6PKT
Przeprowadzenie badania: 7PKT
Wnioski: 8PKT
Plan działań: 7PKT
Szczególna wartość pracy: 2PKT
KOMENTARZ:
W swoim zadaniu zadałyście bardzo ciekawe i kreatywne pytania badawcze - zaproponowane rozwiązania mają charakter nowatorski (połączenie tematu bajek z niezagospodarowanym terenem to świetny pomysł). Wybrałyście dobry teren, który potrzebuje zmian. Odbyła się promocja Waszego wydarzenia przed i po nim, przygotowałyście transparent i ramę. W Waszym badaniu wzięli udział przedstawiciele różnych grup społeczeństwa, udało Wam się pozyskać sojuszników. Wasz plan zadań mógłby być nieco bardziej szczegółowy.

RELACJE Z DZIAŁAŃ

Na razie jest ściernisko, a będzie...
Na razie jest ściernisko, a będzie...

31 marca wyruszyłyśmy z kamerą na teren między ul.Kościuszki, a rzeką Czarna Hańcza, za Muzeum im.Marii Konopnickiej w Suwałkach. Zapytałyśmy suwalczan co myślą na temat tej niezagospodarowanej przestrzeni i jakie mają pomysły na jej przemianę

31 marca wyruszyłyśmy z kamerą na teren między ul.Kościuszki, a rzeką Czarna Hańcza, za Muzeum im.Marii Konopnickiej w Suwałkach. Zapytałyśmy suwalczan co myślą na temat tej niezagospodarowanej przestrzeni i jakie mają pomysły na jej przemianę

Telewizja przyjechała

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)

Ogłosiłyśmy wśród uczniów z naszej szkoły oraz znajomych, rówieśników (m.in poprzez użycie portali społecznościowych), że w dniu 3-4 kwietnia odbędzie się ankieta, w której wziąć udział może każdy kto chce zmian w Suwałkach, rozdałyśmy również ulotki informujące o akcji, wykonałyśmy także transparent zachęcający przechodniów do udziału w ankiecie. Podczas rozmów z mieszkańcami Suwałk dowiedzieliśmy się co należy promować na danym terenie, a co usunąć bądź całkowicie zmienić oraz usłyszeliśmy propozycje ludzi na to jak można połączyć fakt, że za płotem obok znajdują się domy słynnych Suwalczan: dom, w którym wychowywała się Maria Konopnicka i dom Lechosława Marszałka- słynnego reżysera i twórcy filmów animowanych m.in bajek "Bolek i Lolek" czy "Reksio". Odpowiedzi mieszkańców rejestrowaliśmy na kamerze dzięki uprzejmości lokalnego Radia 5.

Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)

* Co zrobić, aby przestrzeń, która na razie odstrasza stała się centrum rekreacji w Suwałkach?
* Jak połączyć Muzeum M. Konopnickiej i dom L. Marszałka,
1. Czy jest to miejsce bezpieczne, przyjemne?
2. Jak zagospodarowanej przestrzeni potrzebują tu mieszkańcy Suwałk?
3.Co można tu zrobić dla dzieci/młodzieży?
4. Czy można tu stworzyć jakieś obiekty sportowe?
5. Czy przy zagospodarowaniu tego terenu należy wykorzystać przyrodę?
6. Czy można wykorzystać ruiny budynków znajdujące się na tym terenie?
7. Obok znajduje się dom Marii Konopnickiej i Muzeum jej imienia, również dom Lechosława Marszałka, czy można wykorzystać ten fakt podczas planowania zagospodarowania tego terenu?
Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.


1.Ludzie młodzi, nasi rówieśnicy (posiadający świeże spojrzenie, potrzebujący miejsc do spędzania wolnego czasu w swoim mieście).
2.Ludzie w średnim wieku (posiadające małe dzieci, lubiące uprawiać sport).

3.Ludzie starsi, (pragnący odpoczynku na świeżym powietrzu).
Ich wypowiedzi zarejestrowane są na dłuższym filmie, który przedstawiamy w załączniku.

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

   1. Teren jest zanieczyszczony, zaniedbany i niebezpieczny, zamiast kwiatów „rosną” tu śmieci. Należy posprzątać ten obszar. 
  2. Po drugiej stronie rzeki znajduje się ścieżka rowerowa, a tu nie ma nawet chodnika.
  3. Ze względu na Muzeum Marii Konopnickiej i dom Lechosława Marszałka, które znajdują się za płotem obok na tym terenie można stworzyć ścieżkę rekreacyjną połączoną z Ogrodem Bajek - placem zabaw z postaciami z bajek słynnych suwalczan, mógłby to być cały kompleks obiektów.
 4. Ruiny budynków znajdujące się na tym terenie mogłyby zostać odrestaurowane i przekształcone np. w galerię obrazów czy kawiarenkę " U Konopnickiej".
 5. Należy wykorzystać zieleń znajdującą się na danym terenie aczkolwiek trzeba o nią zadbać.6. W Suwałkach potrzeba miejsc, w których ludzi w każdym wieku będą mogli spędzić czas w aktywny i ciekawy sposób na świeżym powietrzu. 


Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Wyniki naszego badania zostały opublikowane na falach Radia 5 oraz na jego stronie internetowej, a także na stronie naszej szkoły.

PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

1. Zorganizujemy 6 maja sprzątanie tego terenu, będziemy jego koordynatorkami.
2. Napiszemy pismo do odpowiedniego działu w naszym Urzędzie Miasta, w którym przedstawimy nasz pomysł ścieżki rekreacyjnej połączonej z Ogrodem Bajek.
3. Zorganizujemy grę terenową dla dzieci z miasta, podczas której będzie mógł zaplanować i zaprezentować swój pomysł na Suwalski Ogród Bajek. Stworzymy projekty różnego rodzaju karuzeli z krasnoludkami, huśtawek z Bolkiem i Lolkiem, ścieżki rekreacyjno-edukacyjnej z postaciami z bajek słynnych suwalczan oraz informacjami o tych twórcach itp.

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Opiszcie działania, które przeprowadzaliście na podstawie wniosków Waszego badania. Kto uczestniczył w Waszych działaniach? Napiszcie jaka była Wasza rola w przeprowadzonych działaniach.

Napisałyśmy pismo do Urzędu Miasta, w którym zawarłyśmy nasz pomysł na przemianę tego terenu. Zorganizowałyśmy oczyszczanie tego terenu ze śmieci, w które zaangażowałyśmy uczniów naszej szkoły. Ciągle czekamy na odpowiedź Prezydenta Miasta na nasze pismo- mamy nadzieję, że wówczas będziemy mogły zaangażować się w proces zmian zaniedbanego obszaru.
Co było największym sukcesem, z czego jesteście dumni, czym chcielibyście się pochwalić?

Największym sukcesem było zjednoczenie uczniów naszego liceum w dobrej sprawie. Udało nam się posprzątać „nasz” teren. Myślę, też, że uświadomiłyśmy sobie i innym, że warto jest się angażować i aktywnie działać na rzecz swego miejsca zamieszkania.
Co się NIE udało i dlaczego?

-------------------
Jacy sojusznicy, partnerzy, sponsorzy brali udział w Waszych działaniach? Jaka była ich rola?

Czekamy na odpowiedź prezydenta, jeśli nasz pomysł zostanie zaakceptowany zaczniemy szukać sponsorów. Relacja z naszej akcji została zamieszczona na stronie szkoły.
W jaki sposób Wasze działania aktywizowały Waszą społeczność lokalną? (np. w malowaniu ławek wzięli udział mieszkańcy osiedla)

W sprzątaniu świata wzięli udział uczniowie naszego liceum.
Czy macie jeszcze jakieś plany, które będziecie realizować po 31 maja 2015 r.?

Jeżeli uda nam się uzyskać pozwolenie na zorganizowanie naszej gry terenowej dla dzieci, w której mogłyby one stworzyć plany placu zabaw na tym terenie, przeprowadzimy ją podczas Dni Suwałk, jest to bowiem wydarzenie, na które przyjdzie większa liczba osób z dziećmi i nawiązuję ono temtyką do naszego pomysłu stworzenia Kreatywnego Placu Zabaw.

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasze linki

Nasze video

Nasza Galeria zdjęć

Komentarze