OCENA ZESPOŁU: 15PKT
Ocena cząstkowa: 3,75PKT
Przeprowadzenie badania: 5PKT
Wnioski: 7PKT
Plan działań: 3PKT
Szczególna wartość pracy: 0PKT
KOMENTARZ:
PRZEPROWADZENIE BADANIA Przeprowadzono badanie na wymaganej liczbie osób. W badaniu wzięli udział przedstawiciele różnych środowisk. Postawiono konkretne pytania, które dotyczyły tematu. Badanie jednak nie miało charakteru spaceru, ponieważ było stacjonarne – polegało na przebywaniu w jednym miejscu. WNIOSKI Wnioski są konkretne i na temat, zawierają pomysły na konkretne działania, lecz nie mają charakteru innowacyjnego. PLAN DZIAŁAŃ W tym elemencie nie wskazano konkretnego planu działań, lecz spis różnych działań dotyczących realizacji różnych pomysłów. Przypominamy, że zgodnie z kryteriami należało wybrać jeden konkretny pomysł (np. organizacja Ligi Orlika) i opisać szczegółowo działania, które pozwolą na zrealizowanie tego pomysłu. SZCZEGÓLNA WARTOŚĆ PRACY Praca nie wyróżnia się na tle innych wartością merytoryczną czy innowacyjnością. KOMENTARZ OGÓLNY Praca została wykonana z dużym zaangażowaniem, czego gratulujemy. W przyszłości warto zwrócić uwagę na to, aby realizować zadania zgodnie z wytycznymi - przygotowano ciekawą relację, lecz w kilku elementach nie wpisywała się w pełni w kryteria zadania.

RELACJE Z DZIAŁAŃ

Oławski Orlik- czas na zmiany
Oławski Orlik- czas na zmiany

29 marca 2015 późnym popołudniem postanowiliśmy sprawdzić, co młodzi użytkownicy Orlika w Oławie mają do powiedzenia na temat tego obiektu. Poznaliśmy wiele opinii i wyciągnęliśmy z nich ciekawe wnioski.

29 marca 2015 późnym popołudniem postanowiliśmy sprawdzić, co młodzi użytkownicy Orlika w Oławie mają do powiedzenia na temat tego obiektu. Poznaliśmy wiele opinii i wyciągnęliśmy z nich ciekawe wnioski.

Spacer badawczy

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)

Badanie dotyczyło Orlika w Oławie przy ulicy Rybackiej- to obiekt sportowy posiadający boisko do gry w piłkę nożną i koszykówkę. Najpierw ułożyliśmy pytania do naszego wywiadu z użytkownikami Orlika. Potem udaliśmy się na miejsce naszego badania. Na miejscu nie brakowało ludzi, gdyż parę dni wcześniej na portalu społecznościowym utworzyliśmy wydarzenie, do którego zaprosiliśmy znajomych i nie tylko, którzy chodzą grać w piłkę na Orlika. Dzięki temu zebraliśmy sporą grupę uczestników badania.Chcieliśmy wykorzystać czas wolny od szkoły, żeby uniknąć niepotrzebnego pośpiechu. Na początku przetestowaliśmy ten obiekt, grając mecz. Połączyliśmy przyjemne z pożytecznym. Przybyło dużo osób, a naszym sędzią był trener, który w okresie letnim opiekuje się tym obiektem. Po trwającym 90 minut meczu przyszedł czas na przeprowadzenie wcześniej przygotowanego badania. Uczestnikom badania zadawaliśmy liczne pytania, którzy mogli wypisać swoje uwagi, spostrzeżenia i pomysły na temat Orlika na kartkach.
Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)

1. Pytania zadane czynnym użytkownikom Orlika: Często przychodzicie tutaj grać? Co robilibyście w wolnym czasie, gdyby nie było Orlika? Jak często  są organizowane tutaj imprezy sportowe i rozgrywki? Osoby w jakim wieku przychodzą tutaj grać? Co według Was wymaga tutaj naprawy, renowacji? 
2. Pytania zadane trenerowi: Czy młodzież z chęcią przychodzi grać na Orlika? Co wypadałoby zmienić na obiekcie?
3. Pytania zadane okolicznym mieszkańcom: Czy obiekt wam przeszkadza, jeśli tak to dlaczego? Czy obiekt może stanowić potencjalne zagrożenie? Czy obiekt jest należycie nadzorowany? 
Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.

W badaniu wzięło udział 16 osób: (trener, 8 nastolatków, 3 dorosłych, 2 dzieci, 2 osoby starsze). Najwięcej osób wybraliśmy w wieku 12-18 lat, gdyż osoby w tym wieku są najaktywniejszymi użytkownikami Orlika. O swoje zdanie na temat tego obiektu i jego użytkowników spytaliśmy również osoby starsze, które mieszkają w pobliżu Orlika.

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

Uczestnicy badania pokazali zarówno pozytywne jak i negatywne opinie na temat Orlika.
1) Orlik to miejsce, na którym następuje integrowanie się pokoleń, gdyż korzystają z niego dzieci, nastolatkowie i osoby dorosłe.
2) Podczas obserwacji i prowadzenia badania zostały zauważone liczne uszkodzenia obiektu.
3) Często młodzież nie potrafi się samodzielnie zorganizować by zagrać wspólnie mecz.
4) Użytkownicy Orlika z chęcią pomogliby przy drobnych pracach na terenie Orlika.
5) Każdy stały użytkownik Orlika wyraził poparcie dla utworzenia Ligi Orlika dla amatorskich drużyn.
6) Mieszkańcy w pobliżu Orlika są zadowoleni, że dzieci i młodzież ma gdzie spędzać wolny czas. Uważają, że użytkownicy Orlika nie przeszkadzają, choć wiadomo, że nie zawsze jest cicho. W nocy na Orliku jest spokój.

 
Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Wyniki naszego badania zostały ukazane w naszej szkole i na tablicy informacyjnej Orlika. Informacja dotarła do uczestników badania, użytkowników Orlika i uczniów naszej szkoły.

PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

1.   Wyznaczenie odpowiedzialnego stałego użytkownika Orlika, który miałby klucz do składu ze sprzętem, w celu udostępniania piłek i innych akcesoriów innym użytkownikom. Miałby on też za zadanie po zmroku zapalanie świateł na Orliku, jeśli przebywałby ktoś na obiekcie.
2.   Zorganizowanie Ligi Orlika w piłkę nożną i koszykówkę w trzech kategoriach wiekowych 7-14 lat, 15-21 lat i 21+ lat oraz zachęcenie w niej do udziału amatorskich drużyn
3.   Zwrócenie się do użytkowników Orlika do szanowania rzeczy publicznej poprzez wywieszenie regulaminu korzystania z Orlika.
4.   Zwrócenie się do władz miasta o zatrudnienie trenera na okres zimowy
5.   Zwrócenie się do administratorów Orlika w celu: posadzenia drzew wokół obiektu, wymiany zniszczonych piłkochwytów za bramkami, dokładne przymocowanie siatek w bramkach, wymianę łańcuchów na koszach, zredukowanie ilości gumek na murawie, odmalowanie szatni i toalet
Część działań przeprowadzimy w kwietniu a resztę w maju tego roku.

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasze video

Nasza Galeria zdjęć

Komentarze