OCENA ZESPOŁU: 8PKT
Ocena cząstkowa: 2PKT
Przeprowadzenie badania: 1PKT
Wnioski: 1PKT
Plan działań: 6PKT
Szczególna wartość pracy: 0PKT
KOMENTARZ:
Forma badania jest niezgodna z przewodnikiem, przeprowadzono jedynie ankietę. Wnioski są bardzo ogólne, nie zawierają pomysłów na zmiany. Plan działań jest konkretny i realny, jednak nie jest innowacyjny. Szczególna wartość pracy: sposób przeprowadzenia badania nie wyróżnia się na tle innych zespołów. Świetnie, że zauważyliście problem z zaśmiecaniem lasu, trzymamy kciuki, za Wasze działania.

RELACJE Z DZIAŁAŃ

Relacja SDiM
Relacja SDiM

Relacja z przeprowadzonego badania.

Relacja z przeprowadzonego badania.

Zaplanujcie okolicę

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)

Formularz składa się z następujących pól:
a) Ekologiczna ścieżka zdrowia w Wawrze 
b) Ekologiczna ścieżka zdrowia to 6 najbardziej zanieczyszczonych miejsc w lesie, przy których każdy mógłby wykonać chociaż jedno ćwiczenie i tym samym wyrzucić przypadkowy papierek, pomagając w ten sposób środowisku.

1. Przygotowaliśmy ankietę rozpoznawczą. Chcieliśmy zobaczyć co sądzą uczniowie o naszej dzielnicy, jakie problemy przykuły ich uwagę.
2. Badanie przeprowadziliśmy w dniach 20.03- 1.04
3. Badanie odbyło się na terenie szkół SZ 114 i SP 218 oraz na terenie Mazowieckiego Parku Krajobrazowego
4. Na początku przeprowadziliśmy ankiety, następnie na jej podstawie opracowaliśmy plan ekologicznej ścieżki zdrowia. Przeszliśmy się po lesie w poszukiwaniu zaniedbanych miejsc.                                                                                                                

5. Każda osoba mogła wybrać wiele odpowiedzi.
Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)

Pytania Badawcze:
1. Czy młodzież ma miejsca do spędzania wolnego czasu.
2. Co nie podoba się młodzieży w Wawrze.
 
Pytania dla Uczestników Ankiety:
1. Czy według pana(i) młodzież w naszej dzielnicy ma możliwości i miejsca do spędzania wolnego czasu? Jak tak to jakie to miejsca?
2. Jakie miejsce najczęściej odwiedza pan(i) na terenie naszej dzielnicy?
3. Jakie miejsce najchętniej odwiedza pan(i) na terenie naszej dzielnicy?
4. Jakich miejsc pan(i) unika?
5. Co zmieniłby/zmieniłaby pan(i) na terenie Wawra?

6. Czy według pana(i) powstanie OSiR Wawer zmieniło coś w życiu mieszkańców Wawra?
Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.

Zgodnie z panującym wymogiem skupiliśmy się młodzieży i to właśnie ich zdanie interesowało nas najbardziej. Udało nam się spytać jedynie 53 osoby w wieku od 15 lat do 30. Były to przypadkowe osoby spotkane na terenie naszej dzielnicy. Wymóg do uczestnictwa w badaniu był jeden, osoba musiała by mieszkańcem dzielnicy Wawer.

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

Wnioski po badaniu:
1. Na pytanie pierwsze większość osób uznała za takie miejsca Basen w Aninie i Las
2. Na pytanie drugie najczęstszymi odpowiedziami były Basen, Las i szkoła
3. Na pytanie trzecie najczęstszymi odpowiedziami były Basen i Las
4. Na pytanie czwarte najczęstszą odpowiedzią był Las (z dopiskiem "z powodu śmieci")
5. Na pytanie piąte najczęstszymi odpowiedziami były Budowa pojemników na śmieci oraz budowa boisk
6. Na pytanie szóste 91% ankietowanych wybrało odpowiedź tak.
 
Dokładne wyniki ankiet w załączniku
 
Po sprawdzeniu wszystkich ankiet oczywiste wydały nam się dwa fakty:
1. Lasy są zaśmiecone.
2. Młodzież preferuje aktywne spędzanie wolnego czasu.
Tak wpadliśmy na pomysł połączenia sprzątania lasu z wykonywaniem ćwiczeń.

 
Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Po sprawdzeniu wszystkich ankiet. Wyniki naszego badania przedstawiliśmy na szkolnym apelu oraz na łamach czasopisma lokalnego. Nie były one dla nikogo zaskoczeniem, zważywszy na fakt, iż wiele osób stwierdziło że zaśmiecone lasy, bardzo niszczą nasz piękny Mazowiecki Park Krajobrazowy. Z myślą o młodzieży wpadliśmy na pomysł ścieżki zdrowia (gdyż dużo osób wskazało nam problem braku możliwości aktywnego spędzania czasu) połączony ze zbieraniem śmieci (czyli najczęstszą odpowiedzią jaką było zaśmiecenie lasu).

PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

1.      O Zlokalizowanie  sześciu miejsc w których  kosze będą najbardziej użyteczne.
2.      Ustalenie czasu realizacji projektu
3.       Ustalenie z Nadleśnictwem materiału budulcowego na pojemniki.
4.       Ustalenie z Nadleśnictwem kwestii wywozu i utylizacji odpadów.
5.       Ustalenia w sprawie ewentualnych napraw bądź wymian pojemników.
6.       Instalacja pojemnika na rękawiczki jednorazowe i  uzgodnienia w sprawie uzupełniania go.
7.       Opracowanie długości trasy.
8.       Opracowanie ćwiczeń motoryczno-rozwojowych przez specjalistów.
9.       Montaż pojemników na śmieci z tablicami informującymi o ćwiczeniach oraz o gatunkach fauny i flory występujących na terenie lasu .

10.   Test praktyczny trasy i wielkie jej otwarcie.

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasze video

Załączniki

Komentarze