OCENA ZESPOŁU: 11PKT
Ocena cząstkowa: 2,75PKT
Przeprowadzenie badania: 1PKT
Wnioski: 4PKT
Plan działań: 3PKT
Szczególna wartość pracy: 3PKT
KOMENTARZ:
PRZEPROWADZENIE BADANIA Przeprowadzono badanie na wymaganej liczbie osób. W badaniu wzięli udział przedstawiciele różnych środowisk. Jednocześnie zdaniem sprawdzającego przeprowadzone badanie miało charakter sondy ulicznej, a nie było badaniem „telewizja przyjechała” (mającym charakter stacjonarny i animacyjny – nie stworzono atmosfery studia telewizyjnego, a raczej wywiadów ulicznych). Wobec tego sposób badania znacząco odbiega od tego przedstawionego w Przewodniku. WNIOSKI Zdaniem sprawdzającego przedstawione wnioski w większości mają charakter ogólny, ponieważ nie dotyczą konkretnego miejsca znajdującego się w miejscowości, tylko odnoszą się do całej miejscowości. Aby móc przyznać więcej punktów, należałoby przeprowadzić badanie konkretnego miejsca w miejscowości (np. czy powinien być dostępny Internet w parku X?). PLAN DZIAŁAŃ W tym elemencie nie wskazano konkretnego planu działań, lecz spis różnych działań dotyczących realizacji różnych pomysłów. Przypominamy, że zgodnie z kryteriami należało wybrać jeden konkretny pomysł (np. organizacja gry miejskiej) i opisać szczegółowo działania, które pozwolą na zrealizowanie tego pomysłu. SZCZEGÓLNA WARTOŚĆ PRACY Praca wyróżnia się innowacyjnymi pomysłami na działania. KOMENTARZ OGÓLNY Praca została wykonana z dużym zaangażowaniem i pomysłowością, czego gratulujemy. W przyszłości warto zwrócić uwagę na to, aby realizować zadania zgodnie z wytycznymi - przygotowano ciekawą relację, lecz w kilku elementach nie wpisywała się w pełni w kryteria zadania.

RELACJE Z DZIAŁAŃ

Sonda uliczna. Konin. Mamy się czym chwalić?
Sonda uliczna. Konin. Mamy się czym chwalić?

Szalejący reporterzy naszego zespołu w formie krótkich wypowiedzi postanowili zebrać informacje od mieszkańców Konina na temat miejsc, których nie musimy się wstydzić oraz miejsc, które warto by powstały w naszym mieście.

Szalejący reporterzy naszego zespołu w formie krótkich wypowiedzi postanowili zebrać informacje od mieszkańców Konina na temat miejsc, których nie musimy się wstydzić oraz miejsc, które warto by powstały w naszym mieście.

Telewizja przyjechała

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)


Zadaniem naszego zespołu było przeprowadzenie w formie krótkiego sondażu telewizyjnego ankiety w sprawie miejsc Konina których nie musimy się wstydzić. Sondaż miał dać nam odpowiedź na pytanie na ile mieszkańcy Konina znają swoje miasto i ciekawe w nim miejsca oraz zasugerować co powinno w naszym mieście jeszcze ciekawego powstać.
 
Sonda uliczna została przeprowadzona w dniu 3 kwietnia wśród losowo spotkanych mieszkańców naszego miasta.
Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)


Pytania badawcze:
- jakimi miejscami możemy pochwalić się w naszej okolicy?
Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.


W badaniu brały udział osoby spotkane na ulicy a nawet na klatkach schodowych. Zależało nam by byli to przypadkowi ludzie, którzy nie spodziewali się wcześniej jakie pytanie im zadamy. Uważamy, że poprzez użycie formy zaskoczenia uda nam się dowiedzieć o miejscach, które przychodzą każdemu w pierwszej kolejności do głowy czyli są najbardziej charakterystyczne i zapamiętane.
Pytanie sondażowe postawiliśmy 32 osobom. Niestety ze względu na problemy z pogodą (wiejący silny wiatr zakłócający pracę mikrofonu) nie wszystkie ankiety nadawały się do prezentacji. W filmie wykorzystaliśmy materiał z rozmów z 26 osobami.

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

Przeprowadzony sondaż pokazał, że przypadkowo przez nas zapytane osoby jako najciekawsze miejsca naszego miasta kojarzyły przede wszystkim park im Fryderyka Chopina, kościół św. Bartłomieja, kościół Franciszkanów, muzeum, bulwary, 2 galerie handlowe, lasy rudzickie, ścieżki rowerowe, amfiteatr, Słup Milowy, Plac Wolności (pełniący funkcje rynku), jeziora ślesińskie oraz osiedle Chorzeń. Miasto Konin zasługuje na lepszą promocję dlatego chcemy zaproponować kilka akcji promujących miasto i jego walory wśród samych mieszkańców.
Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Już w trakcie prowadzonej sondy udało nam się z wnioskami zapoznać przedstawicielkę Młodzieżowej Rady Miasta Konina. W planach chcemy zainteresować wnioskami przedstawicieli Rady Miasta (np. p. Michała Kotlarskiego, Jarosława Sidora, Wiesława Steinke) oraz prężnie działające na terenie Konina Stowarzyszenie Akcja Konin.

PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

Chcielibyśmy zorganizować kilka gier miejskich wraz z lokalnymi środowiskami ZHR i ZHP mającymi na celu pokazanie różnych ciekawych geograficznie i historycznie miejsc naszego miasta. W porozumieniu z Władzami Miasta i MZK chcielibyśmy przybliżyć sylwetki znanych koninian poprzez namalowanie wielkich podobizn na autobusach z podaniem imienia i nazwiska. Chcielibyśmy zachęcić lokalną prasę, radio oraz portale internetowe do przeprowadzenia szeregu konkursów ukazujących nasze miasto. Nasza rola w tym projekcie mogłaby polegać na przygotowywaniu gier, pytań konkursowych oraz pracy w formie wolontariatu.

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasze video

Nasza Galeria zdjęć

Komentarze