OCENA ZESPOŁU: 12PKT
Ocena cząstkowa: 3PKT
Przeprowadzenie badania: 3PKT
Wnioski: 5PKT
Plan działań: 4PKT
Szczególna wartość pracy: 0PKT
KOMENTARZ:
Uczestnicy i uczestniczki badania reprezentowali w przeważającym stopniu jedną część społeczności lokalnej. Sposób wykonania badania w znacznym stopniu odbiegał od opisu przedstawionego w „Przewodniku”. Z opisu oraz załączonego materiału wynika, że przeprowadzono ankiety oraz sondę. Nie wskazano, w jaki sposób zaangażowano wymienionych sojuszników. Badanie zakończyło się sformułowaniem wniosków, przy czym większość z nich stanowi potwierdzenie stanu faktycznego. Przedstawione pomysły na działania warto rozbudować. Propozycja opisana w części „Plan działania” stanowi formę jednorazowego działania. Nie wskazano sposobów kontynuacji. Nie określono ram czasowych oraz możliwości zaangażowania młodzieży i sojuszników. Życzymy sukcesów w aktywności na rzecz lokalnej społeczności!

RELACJE Z DZIAŁAŃ

Spędźmy razem czas!
Spędźmy razem czas!

26 marca 2015 po południu zaopatrzone w długopisy i ankiety wyruszyłyśmy zadać naszym rówieśnikom kilka pytań. Wyniki okazały się zaskakujące!  

26 marca 2015 po południu zaopatrzone w długopisy i ankiety wyruszyłyśmy zadać naszym rówieśnikom kilka pytań. Wyniki okazały się zaskakujące!  

Spacer badawczy

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)

Badanie dotyczyło naszej okolicy. Przymorze to dobrze zagospodarowana dzielnica, w której na pierwszy rzut oka nic nie brakuje. Orliki, skate parki, place zabaw. Ale czy na pewno? Na początku ułożyłyśmy pytania badawcze na podstawie, których powstały ankiety. Na termin naszej sondy wybrałyśmy piątkowe popołudnie. Odbyła się ona na terenie naszej szkoły oraz najbliższej okolicy. Pytania zadawałyśmy przypadkowo spotkanym osobom.

 
Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)

Pytanie badawcze: Czy masz gdzie spędzać czas po szkole?
1. Czy są miejsca, w które nie chcesz się zapuszczać, jeśli tak to dlaczego nie chcesz do nich przychodzić?
2. Czy chciałbyś żeby w Twojej okolicy powstało coś nowego?
3. Czy uważasz, że Twoja okolica jest dobrze zagospodarowana?
Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.

 W badaniu wzięło udział 30 osób (28 nastolatków, 2 dorosłych). Zadałyśmy pytania młodszym osobom, ponieważ młodzież ma inne potrzeby
 i spojrzenie na świat niż dorośli. Rezultaty sondy niezwykle nas zaskoczyły. Badani jednogłośnie stwierdzili, że w naszej dzielnicy niczego nie brakuje młodzieży, nie ma potrzeby budowania i zagospodarowania nowych miejsc. Jednakże dużej liczbie ankietowanych, nasunęła się myśl, iż chętnie przyszliby na pikniki rodzinne oraz różnego rodzaju imprezy tematyczne. Niektóre osoby zauważyły, że większość  miejsc przeznaczonych dla osób młodych, całymi dniami świeci pustkami. Nikomu nie chce się już wychodzić z domu, spotykać z innymi ludźmi, spędzać razem czas. 

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

Zrozumiałyśmy, że naszym rówieśnikom brakuje zorganizowanego czasu. Trudno nam samym spotkać się w dużej grupie, zintegrować.  Gdańsk jest przykładem dla innych miast jeśli chodzi o miejsca przeznaczone do użytku młodzieży, dzieci. Dlatego nie ma potrzeby projektowania nowych miejsc by wspólnie spędzić czas. Postanowiłyśmy, że zorganizujemy:
  •  festyn rodzinny,
  •  grę miejską.

 Poprosiłyśmy aby nasi koledzy i koleżanki, pomogli nam w tym przedsięwzięciu, choćby na przykład zbierając kapsle do gier podwórkowych.
Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Wyniki naszych badań przekazałyśmy samorządowi szkolnemu na specjalnie zwołanym zebraniu. Pomysł na zorganizowanie festynu przedstawiłyśmy dyrekcji naszej szkoły. Niezwykle zaskoczona pani dyrektor, skontaktowała nas z członkami Partnerstwa Przymorze, którzy przyjęli zaproszenie do udziału w festynie. 

PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

Cała zabawa będzie w stylu lat 80-tych. Będzie muzyka na żywo oraz piosenki puszczane z gramofonu. Upieczemy ciasta, przygotujemy smakołyki m.in. lemoniadę. Dużo osób zadeklarowało nam wypożyczenie syfonów  i płyt winylowych. Przewidziane są, także gry i zabawy m.in.:podwórkowe zabawy tj. szczur, guma, klasy, kapsle, berek. chłopek i wiele innych, gry drużynowe tj. podchody, flagi, ukryty skarb oraz gry planszowe, karciane itp. Będzie malowanie twarzy dla najmłodszych.Jednakże główną atrakcją jest gra miejska. Cała trasa jest zaprojektowana przez nas i innych dodatkowych członków zespołu. Biegnie ona przez najbliższą okolicę ukazując piękno naszej dzielnicy. Dla uczestników festynu przewidziane są nagrody. 

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasze linki

Nasze video

Nasza Galeria zdjęć

Komentarze