OCENA ZESPOŁU: 16PKT
Ocena cząstkowa: 4PKT
Przeprowadzenie badania: 7PKT
Wnioski: 4PKT
Plan działań: 5PKT
Szczególna wartość pracy: 0PKT
KOMENTARZ:
Badanie starannie przygotowane i przeprowadzone, pytania badawcze konkretne i odnoszące się do jasno określonego miejsca. Widać, że uczestnicy włożyli sporo pracy, plusem jest przygotowanie się do badania przed oraz szeroka promocja. Udało się wypracować kilka wniosków, z których część ma postać konkretnych pomysłów na działania, wnioski odnoszą się do pytań badawczych, jednak większość wniosków ma dość ogólny charakter. W planie działań zawarte zostały pomysły na działania możliwe do wykonania przez uczestników, są bardzo ciekawą propozycją zagospodarowania terenu targowiska poza dniami targowymi, uczestnicy podjęli już nawet działania w kierunku realizacji tych działań, obawy budzi fakt, że propozycji działań jest sporo i wymagają dużo pracy co budzi obawy o realność wykonania, lepiej byłoby dokładniej i bardziej realistycznie zaplanować jedno działanie (choćby piknik rodzinny) wskazując również konkretne terminy wykonania.

RELACJE Z DZIAŁAŃ

TARGOWISKO - targ i COŚ więcej
TARGOWISKO - targ i COŚ więcej

28 marca, przy wejściu na radzionkowskie targowisko,  przeprowadziliśmy badanie pt. „Telewizja przyjechała” z w ramach XXI edycji SDIM. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych, zaskakujących i inspirujących rzeczy!

28 marca, przy wejściu na radzionkowskie targowisko,  przeprowadziliśmy badanie pt. „Telewizja przyjechała” z w ramach XXI edycji SDIM. Dowiedzieliśmy się wiele ciekawych, zaskakujących i inspirujących rzeczy!

Telewizja przyjechała

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)

Badanie dotyczyło radzionkowskiego targowiska - dużego placu na którym w każdą środę i sobotę odbywa się targ, a w pozostałe dni stoi pusty. Postanowiliśmy zapytać się mieszkańców, co sądzą o tym miejscu i czy uważają, że można je lepiej zagospodarować.

Przygotowania zaczęliśmy od stworzenia plakatów, aby wypromować wydarzenie. Wspólnie ze szkolnym kółkiem plastycznym stworzyliśmy transparenty. Podczas spaceru po targowisku zastanowiliśmy się nad głównymi jego problemami oraz stworzyliśmy pytania badawcze. Odwiedziliśmy redakcję „Głosu Radzionkowskiego”. Byliśmy na antenie Radia Śląskiego.

Badanie przeprowadziliśmy przed wejściem głównym targowiska w sobotę w godzinach 8.00-11.00. Ustawiliśmy transparenty, kamerę i zaczęliśmy zachęcać przechodniów do wyrażenia swojej – jakże ważnej – opinii. Początkowo mieszkańcy niechętnie się wypowiadali, ale wraz z upływem czasu poznawaliśmy opinię coraz większej liczby radzionkowian. Następnie sami złożyliśmy nagrane materiały w spójną całość.
Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)

Pytania badawcze:
1.       Czy radzionkowski plac targowy można lepiej zagospodarować?
2.       Czy w dni targowe przyjemnie się korzysta z targu?
Pytania:
  1. Jak często przychodzi Pan/i na nasze targowisko
  2. (jeżeli  tylko w dni targowe) Dlaczego tak rzadko?
  3. Czy Pan/i zdaniem można lepiej zagospodarować teren, w dni kiedy nie ma targu? W jaki sposób?
  4. Jak często widzi Pan/i tutaj młodzież?
  5. (jeżeli rzadko) Co jest tego przyczyną Pana/i zdaniem?
  6.  Czy Pana/i zdaniem to miejsce jest funkcjonalne dla osób niepełnosprawnych oraz samego siebie?
  7. Co chciałby Pan/i tutaj zmienić?
  8. (dla młodzieży) Jak najchętniej spędzałbyś wolny czas poza domem?



Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.

Bardzo zależało nam na tym, żeby swoją opinię wyraziła przede wszystkim młodzież, gdyż to głównie o ich miejsce walczymy. Jednocześnie chcieliśmy zapytać o zdanie przedstawicieli różnych warstw naszego społeczeństwa. Ostatecznie w badaniu wzięło udział prawie 50 osób (najmłodsza osoba miała 9 lata, najstarsza 65) z czego 31 odpowiedziało na wszystkie pytania oraz zgodziło się na wypowiedzenie przed kamerą.  Wielu z nich zwróciło uwagę na wiele ważnych aspektów funkcjonowania naszego targu oraz zaproponowało w jaki sposób można by zagospodarować targowisko w dni wolne od targu.

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

  1. Dowiedzieliśmy się, że targowisko jest zagospodarowywany tylko w dni targowe(środa i sobota). W pozostałe dni stoi puste. Zdaniem mieszkańców można w te dni zorganizować inne aktywności. Np. Strefę kibica, skatepark, giełdę kwiatową itd. -> plan działań
  2. W dni targowe, targowisko to najbardziej zatłoczone miejsce w Radzionkowie. Naszym mieszkańcom przeszkadza:

  • Ciasnota
  • Za mało przejść dla pieszych -> domalowanie przejść
  • Wysokie krawężniki przy przejściu dla pieszych -> obniżenie krawężników
  • Za mało parkingów
  • Za mało miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych-> domalowanie takich miejsc

-> patrz plan działań oraz prezentację w załączniku
3. Młodzież najchętniej spędza czas poza domem z przyjaciółmi. Potrzebuje przestrzeni publicznej w której będzie mogła porozmawiać z rówieśnikami, rozwijać swoje pasje razem z nimi.
4. W Radzionkowie nie ma miejsca do jeżdżenia na deskorolce.



Wnioski przedstawiliśmy burmistrzowi oraz Radzie Gminy na specjalnym spotkaniu!
Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Kilka dni po przeprowadzeniu badania spotkaliśmy się z Burmistrzem Radzionkowa. Wnioski naszego badania zostaną przedstawione w najbliższym numerze „Głosu Radzionkowskiego” oraz na fanpage`u miasta Radzionków, aby dotrzeć do wielu radzionkowian. Dodatkowo film przedstawiający wypowiedzi mieszkańców zostanie opublikowany na stronie Urzędu Miasta Radzionków. Być może uda nam się także ponownie wejść na antenę Radia Śląskiego!


PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

  1. Burmistrz obiecał rozwiązać problemy z wniosku drugiego + nowy market zapewni dodatkowe 100 miejsc parkingowych.
  2. My, zajęliśmy się zagospodarowaniem targowiska. Wniosek trzeci i czwarty był dla nas drogowskazem. PLANUJEMY:

  • Strefę kibica:

I.Chcemy porozumieć się z miastem T.Góry, które posiada odpowiedni sprzęt
II.Stworzymy plakaty i prośbę o pozwolenie na zorganizowanie imprezy.
  • Kino letnie
  • Piknik rodzinny połączony z konkursem malowania kredą

I.Pozyskaliśmy sponsora - firmę BrokerCargo, która zakupi kredę.
II.Roześlemy zaproszenia do szkół. Wywiesimy plakaty
III.Wyślemy podanie o udostępnienie targowiska
IV. Zorganizujemy występy artystyczne np.szkolnego zespołu
V. Miasto zakupi nagrody
  • Udostępnienie placu dla rowerzystów
  • Giełda kwiatowa
  • I.Z zarządcą targowiska szukamy sprzedawców!
  • Kiermasz rzeczy używanych

I.Wypromujemy wydarzenie ulotkami.
II. Zrobimy zapisy wśród mieszkańców
III. Wspólnie z mieszkańcami rozstawimy stoiska


-> prezentacja, grafik

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Opiszcie działania, które przeprowadzaliście na podstawie wniosków Waszego badania. Kto uczestniczył w Waszych działaniach? Napiszcie jaka była Wasza rola w przeprowadzonych działaniach.

Wraz z burmistrzem uznaliśmy, że trzeba poprawić komfort korzystania z naszego targowisko, dlatego dzięki staraniom jego staraniom domalowano przejście dla pieszych, miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych, obniżono krawężniki oraz dodano kilka ławek i koszy na śmieci.

My postawiliśmy sobie za cel aktywne wykorzystanie targowisko w dniach wolnych od targu. Oto co udało nam się osiągnąć:
  • Giełda kwiatowa - dzięki naszym staraniom w każdy drugi czwartek miesiąca na naszym targowisku odbywa się giełda kwiatowa. Wraz z zarządcą targowiska szukaliśmy sprzedawców. Wraz z naszymi kolegami ze szkoły roznosiliśmy ulotki, które zasponsorowała nam jedna z zaprzyjaźnionych firm. Do tej pory odbyła się jedna giełda i okazała się ona ogromny sukcesem.
  • Strefa kibica - okazało się, że miasto nie ma wystarczającego sprzętu, aby zorganizować coś takiego na targowisku. Jednak dzięki naszym staraniom strefa kibica powstanie w CK Karolinka. Pierwszy mecz, który się odbędzie to będzie finał Ligi Mistrzów. Impreza cieszy się dużym zainteresowaniem.
  • Udostępnienie placu rowerzystom - Dzięki naszemu wnioskowi, w każdą niedzielę pusty plac zostaje otwarty i udostępniony rowerzystom i skateboardzistom.
  • Kino letnie - będzie się odbywało w CK Karolinka.

Co było największym sukcesem, z czego jesteście dumni, czym chcielibyście się pochwalić?

Zdecydowanie naszym największym osiągnięciem było zorganizowanie giełdy kwiatowej. Wymagała ona od nas bardzo wiele pracy i zaangażowania. Bardzo cieszymy się, że dzięki nam targowisko nie stoi puste i odbywa się tam teraz wiele ciekawych imprez.
Co się NIE udało i dlaczego?

Nie udało nam się zorganizować Kiermaszu rzeczy używanych, ponieważ radzionkowianie nie wyrazili chęci, aby wziąć udział w takiej imprezie. Naszym zdaniem jest to spowodowane szybkim rozwojem takich portali jak OLX.
Jacy sojusznicy, partnerzy, sponsorzy brali udział w Waszych działaniach? Jaka była ich rola?

Naszym najważniejszym sojusznikiem była Pan burmistrz. Naświetliliśmy mu problem, a ten pomógł nam, "ulepszając" nasze targowisko oraz służąc nam pomocą. Ważnym sojusznikiem jest dla nas również firma BrokerCargo która zasponsorowała nam kredę ka konkurs malowania kredą, który odbędzie się w połowie czerwca na naszym targowisku.
W jaki sposób Wasze działania aktywizowały Waszą społeczność lokalną? (np. w malowaniu ławek wzięli udział mieszkańcy osiedla)

Wspólnie z uczniami roznosiliśmy ulotki.
Czy macie jeszcze jakieś plany, które będziecie realizować po 31 maja 2015 r.?

Oczywiście, cały czas mamy w planach zorganizowanie konkursu malowania kredą. Początkowo konkurs miał się odbyć w połowie maja, jednak pogoda nie dopisała. Wstępny termin tej imprezy to 14 czerwca.Wszystko jest już przygotowane. Dzięki naszej inicjatywie w Radzionkowskim Domu Kultury w lato będą się odbywać seanse filmów w ramach Kina Letniego.

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasze video

Załączniki

Nasza Galeria zdjęć

Komentarze