OCENA ZESPOŁU: 8PKT
Ocena cząstkowa: 2PKT
Przeprowadzenie badania: 1PKT
Wnioski: 4PKT
Plan działań: 3PKT
Szczególna wartość pracy: 0PKT
KOMENTARZ:
Wasze zadanie w sposób bardzo znaczący odbiega od sposobu przedstawionego w Przewodniku - każdy z wariantów zawierał w sobie element animacji, aktywacji mieszkańców, którego u Was zabrakło, przeprowadziliście dyskusję. Zadanie miało na celu przeprowadzenie badania w terenie. Dołączone video nie jest filmem tylko pokazem zdjęć. Zorganizowanie rajdu we współpracy z PTTK to dobry pomysł ale Wasz plan nie jest bardzo konkretny.Życzymy Wam powodzenia w realizacji planów!

RELACJE Z DZIAŁAŃ

Wychodzimy do Naszych
Wychodzimy do Naszych

Udaliśmy się w miejsca najczęściej odwiedzane przez młodzież-szkoły,zaprosiliśmy chętnych na dyskusję dnia 20.03.15r,byli to uczniowie liceum,technikum,gimnazjum oraz z kadrę pedagogiczną.Zadaliśmy gościom pytania,dzięki czemu wyciągnęliśmy wnioski.

Udaliśmy się w miejsca najczęściej odwiedzane przez młodzież-szkoły,zaprosiliśmy chętnych na dyskusję dnia 20.03.15r,byli to uczniowie liceum,technikum,gimnazjum oraz z kadrę pedagogiczną.Zadaliśmy gościom pytania,dzięki czemu wyciągnęliśmy wnioski.

Spacer badawczy

PRZEPROWADZENIE BADANIA (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie krótko przeprowadzone badanie- jak zostało przygotowane, gdzie i kiedy się odbyło, jak przebiegało? (max. 1000 znaków)

 
W ramach badania udaliśmy się do miejsc najczęściej odwiedzanych przez młodych-szkół, aby nie przepytywać nikogo w 'biegu' zaprosiliśmy ich na dyskusję, dnia 20.03.15r. w bibliotece. Przygotowaliśmy pytania oraz nasze miejsce pracy. Po przybyciu naszych rozmówców byliśmy mile zaskoczeni odzewem naszych gości, uzyskaliśmy wiele ciekawych pomysłów,dowiedzieliśmy się też o licznych aspektach naszego miasta,których nie dostrzegaliśmy. Dyskusja przebiegała bardzo energicznie, dzięki czemu w bardzo krótkim czasie uzyskaliśmy odpowiedzi na nurtując nas pytania.

Wypiszcie pytania badawcze oraz pytania jakie zadaliście uczestnikom na ich podstawie (max. 700 znaków)

1.Jakie miejsca w naszej przestrzeni miejskiej są dla Was najbardziej atrakcyjne?
2.Co zostało zrobione dla naszej młodzieży?
3.Czy czynnie korzystacie z atrakcji organizowanych przez miasto?
4.Jaka forma rozrywki jest dla was najatrakcyjniejsza?
5.Czy kształtujecie się kulturalnie,jak?
6.Czy jesteście dostatecznie poinformowani o atrakcjach miasta?
7.Czego brakuje wam w naszej przestrzeni?
8.Czy rozrywka zorganizowana jest atrakcyjną formą spędzania czasu?
9.Czy waszym zdaniem w naszym mieście jest dość dużo opcji do spędzania czasu?
10.Jaka część naszego miasta i okolicy jest najatrakcyjniejsza?

Kto brał udział w badaniu i dlaczego? Podajcie liczbę osób. (max. 700 znaków) JEŚLI NIE PODACIE LICZBY OSÓB TO TA CZĘŚĆ NIE ZOSTANIE OCENIONA.

W naszym badaniu udział wzięło 40 osób, byli to uczniowie technikum, liceum, gimnazjum oraz część kadry pedagogicznej szkół.
Dobraliśmy uczestników, tak aby zebrać ludzi ,którzy mogą mieć ciekawe pomysły i sugestie wynikające z doświadczenia lub zagłębienia w temat, ponieważ stanowią część wspólnoty młodzieży naszego miasta.

WNIOSKI (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie w punktach najważniejsze wnioski i pomysły na konkretne działania w przestrzeni publicznej, wypracowane w wyniku badania. (max. 1000 znaków)

Badanie przez nas przeprowadzone bardzo pomogło nam, zdaliśmy sobie sprawę z rzeczy, które okazały się nie być takie oczywiste.
dzięki dyskusji dowiedzieliśmy się, że nasze miasto jest nieoszlifowanym diamentem. Świdwin ma bardzo wiele miejsc atrakcyjnych dla młodych: park wodny, dom kultury, skatepark, okoliczne jeziora. Dodatkowo w naszym mieście organizowane są liczne koła zainteresowań.
Kolejnym wnioskiem jest to, że uświadomiliśmy sobie sprawę ze słabej integracji naszej młodzieży,tzn powstały podziały między liceum,a technikum. Ważnym problemem jest również brak informacji, na który młodzież zwróciła szczególną uwagę.
Kolejnym naszym wnioskiem jest to,że zamiast tworzyć coś nowego w naszym mieście wystarczy efektywnie wykorzystać potencjał,który mamy, nasza młodzież nie umie sama organizować sobie czasu w przestrzeni. Wystarczy pokazać właściwą drogę; korzystając np. z mody na zdrowy tryb życia.
Napiszcie w jaki sposób i komu ogłosiliście wyniki Waszego badania. (max. 700 znaków)

Wyniki badania udostępniliśmy szkołom, aby zostały przekazane uczniom oraz nauczycielom, poinformowaliśmy również młodzieżową radę miasta. Relację umieściliśmy również  na stronie szkoły, znajdzie się również w gazetce szkolnej.

PLAN DZIAŁAŃ (Za tę część zadania możecie otrzymać max. 9 punktów)

Opiszcie działania, które zaplanowaliście (max. 1000 znaków). Napiszcie na czym będzie polegała Wasza rola w wykonaniu zaplanowanych działań. Jakie podmioty/instytucje/osoby chcecie zaangażować?

W ramach zdrowego spędzania czasu postanowiliśmy zorganizować rajd rowerowy, w którym udział wezmą nie tylko młodzi z szkół,ale również podopieczni domu dziecka i starsi,aby zintegrować naszą społeczność. W celu zapewnienia powodzenia naszej inicjatywy będziemy współpracować ze Świdwińskim oddziałem PTTK(Polskie Towarzystwo Turystyczno Krajoznawcze), które od bardzo wielu lat  organizuje takie akcje. Naszą rolą jest pomoc w organizacji oraz przede wszystkim rozwiązanie problemu, jakim jest brak odpowiedniej świadomości młodzieży. Celem jest wykorzystanie przestrzeni miasta, którą mamy, a jest niedoceniana lub nawet nieznajoma.

Teraz czas na dokumentację: pamiętajcie, że dodanie krótkiego (1-2 minuty) filmu jest obowiązkowe!



Czy załączyliście film? TO OBOWIĄZKOWE

REALIZACJA PLANU DZIAŁAŃ

Teraz dodajcie zdjęcia i filmy oraz kliknijcie "Wyślij"

Nasze linki

Komentarze